Vårblommor och vårfåglar

Jag har kommit lite efter med redigering nu eftersom jag försökt varit ute mycket med kameran och njutit av allt som spirar ute i naturen nu. Det har blivit en hel del blåsippor och en massa tibast. Men även lite spaning efter vårfåglarna som dyker upp nu allt eftersom.

Först några blåsippor

Medan man ligger ner på backen och fotar så dyker det plötsligt upp annat smått och gått som till ex myror eller nån bagge av något slag.

Hittade även ett nytt ställe med tibast. De måste ha blommat väldigt mycket i år.

Även tussilagon blommade fint.

Snödroppar.

Andra turer har macrot fått vara kvar hemma och telet har fått komma med istället. Knipor, sädessärlor, sothöns, kungsfiskare och tofsvipa har kommit med på bild.

På återseende!

4 svar till “Vårblommor och vårfåglar”

  1. Meeen så fina bilder Carina!! Och så härligt att du fotat Kungsfiskaren 🙂 Våren är så härlig med alla vårglada och pigga små fåglar som kommer tillbaka. Men dom måste nog fundera om dom kommit lite fel med tanke på vintervädret som aldrig tycks vilja släppa taget… Härligt inlägg som ger hopp om våren trots allt!!

    1. Tack! 🙏 Visst är den underbar kunsfiskaren, så färggrann och söt! Jag har fått ”pippi” på den 😉. Har hittat en här hemma och blev förra veckan visad vart den håller till i Uppsala. Det kommer bilder på den sen. Men som sagt man kan tro att hösten är här igen… Men det skulle bli varmare nästa vecka. Då känns det bättre och ut och fota mera blommor och spirande grönska.

Lämna en kommentar

Langbergs bilder

natur,blommor,växter och lite allt möjligt

grethelindseth.wordpress.com/

Grethe Lindseth - en fotoblogg

Arne Berneklint Photography

Bildbehandling & fotografi

Britts Foto

På upptäcktsresa med min kamera

Susanne Granholm Carter

Jag tänker, jag känner, jag skapar.

Per Lissel Photography

Photography by Per Lissel

Per Lissel

-Skogsfotografen